2025. április 24-I KÖZGYŰLÉS ELŐTERJESZTÉSEINEK VÉLEMÉNYEZÉSE
Napirendről szavazás
Ügyrendi javaslat:
JAVASLOM, HOGY Lukáts Andor Kossuth-díjas, a Kaposvári Legendás Társulat vezetőszínész emléke előtt egy perces néma felállással adózón, ahogy tette Hunyadkürti György halálakor. Javaslom továbbá, hogy a 6.ELŐTERJESZTÉST a kitüntetések és díjak alapításáról és adományozásáról szóló 23/1991. (X. 1.) önkormányzati rendelet módosításáról vegye le napirendről a Közgyűlés. Arcátlan az a javaslat, hogy a polgármester tavaly októbert 1-től visszamenőleg 1.5 millióról 3 millióra emelt havi járandósága miatt, a több évtizede valójában dolgozók kitüntetéshez járó pénzjutalmat a 12 éve befagyasztott központi köztisztviselői illetményalaphoz kössük.
Javaslom, hogy elkésettség miatt külön szavazzon a testület a 13. és a 21. napirendi pontok tárgyalásról az intézményi pályázatokról és a Turisztikai Kft-nek 10 millió kamatmentes kölcsönről.
ELŐTERJESZTÉS Kaposvár Megyei Jogú Város Önkormányzata 2024. évi költségvetésének végrehajtásáról és a maradvány elszámolásáról
Előterjesztés az önkormányzat 2025. évi költségvetésének módosításáról
KÉRDÉS:
Önkormányzati törvény 32. § (2) bekezdés b) pontja alapján feltett kérdéseim a polgármester úrhoz a következők:
A támogatási keretekből felhasznált összegekről szóló beszámoló a zárszámadási rendelet elfogadásával kerül jóváhagyásra, a 12. melléklet minden bizottság, részönkormányzat, polgármesteri keretből adott támogatást miért nem tartalmaz a rendelet alapján?
az átruházott hatáskörben felhasználható Támogatási Keretek és a Környezetvédelmi Alap kezeléséről szóló 51/1995. (XII. 29.) önkormányzati rendelet 7.§-a alapján,
Miért nem szerepelteti a Kaposfüred és Kaposvár között kerékpárút?
„A polgármester a jövőbeni terveket illetően elmondta, a legfontosabbak között szerepel a kerékpárút kialakítása Kaposfüred és Kaposvár között. Kijelentette: június 20-án kiírják a közbeszerzést a kivitelezésre.”
Miért nem szerepel az első üteme a választási kampányában megígért 1000 új parkolónak a lakótelepeken?
Miért nem szerepel az első üteme a választási kampányában megígért az ifjúsági központnak?
Miért nem szerepel Kaposvári Villamossági Gyártól az egyetemet Toponárig tartó kerékpárút?
„Még ebben az évben [2024] folytatódik a kerékpárutak építése két új szakasszal.Az egyik a Raktár utcai körforgalomtól Kaposfüredig, a másik Kaposvári Villamossági Gyártól Toponárig tart majd, érintve az egyetemet. A kiviteli tervek elkészültek, a közbeszerzés folyamatban, az építkezés már ősszel elkezdődhet – hangsúlyozta a városvezető.”
Mennyibe kerül a tervek szerint a két kerékpárút-szakasz?
„A Kaposfüredre vezető kerékpárút 1116 méter, míg a Guba Sándor utcából induló Toponárig tartó szakasz 1223 méter hosszú lesz.”
A Toponár Desedakertváros lakói 4,5 millióból 2 km utat javítottak. Hány forintba kerül a két alig több mint egy kilométeres útszakasz az Ön számítása szerint?
Az államosított vízi-közművek, az állami döntés miatt 60 milliárdos elmaradt karbantartásából, mennyit finanszírozott 2024-ben Kaposváron az állam? Mi valósult meg? Melyik szakaszokon mosták át vagy cserélték a vezetéket?
Hozzászólás:
2024 a be nem tartott választási ígéretek költségvetése volt.
A reálbér nem nőtt, a nyugdíjak tovább vesztettek vásárlóerejükből, az újabb áremelések, minden nyugdíj és béremelést felemésztenek. A négy városvezető havi járandósága visszamenőleg tavaly október 1-től fejenként és havonta milliós emelésben részesült A polgármester havija 3.048.650 Ft (évi 36.583.800 Ft) a három főállású alpolgármester fejenként 2.438.920 Ft-ot (évi 29.267.040 X 3 87.801.120 Ft) jelent. Az itt élőknek a négy politikai vezető, a teljes ciklusra több mint 700 millióba kerül eddig? Ha évente tovább emelkedik a bérük meghaladhatja az egy milliárdot. (5 évre vetítve 621.924.600 Ft+ munkáltatói járulék). Több mint egy milliárd öt év alatt? Négy kaposvári dolgozó mikor keresett és hol ennyit, amit az itt élők fizetnek ki?
Nem születnek többen, nem halnak meg kevesebben. Nincs 1000 új parkoló a lakótelepeken, még a kis fiatal csapat által tervezett parkolószigeteket sem látni, semmi hír az ifjúsági központról és nem is érdemes folytatni a sok handabandát.
Egy egyszerű konkrét ígéret betartása sem megy:
2024.05.07.
„A polgármester a jövőbeni terveket illetően elmondta, a legfontosabbak között szerepel a kerékpárút kialakítása Kaposfüred és Kaposvár között. A lakók nagy örömére kijelentette: június 20-án kiírják a közbeszerzést a kivitelezésre.”
2024.05.15.
Két új kerékpárút épül Kaposváron. Az egyik a Raktár utcai körforgalomtól Kaposfüredig, a másik a Guba Sándor utcában, a Kaposvári Villamossági Gyártól Toponárig tart majd – jelentette be szerdai sajtótájékoztatón Szita Károly polgármester.
„Még ebben az évben [2024] folytatódik a kerékpárutak építése két új szakasszal. Az egyik a Raktár utcai körforgalomtól Kaposfüredig, a másik Kaposvári Villamossági Gyártól Toponárig tart majd, érintve az egyetemet. A kiviteli tervek elkészültek, a közbeszerzés folyamatban, az építkezés már ősszel elkezdődhet – hangsúlyozta a városvezető.”
„A Kaposfüredre vezető kerékpárút 1116 méter, míg a Guba Sándor utcából induló Toponárig tartó szakasz 1223 méter hosszú lesz.”
„Nagy Attila önkormányzati képviselő üdvözölte a beruházást. – Régóta várjuk már ezt a fejlesztést, hiszen, ha elkészül a beruházás, akkor biztonságos körülmények között lehet majd kerékpározni ezen a szakaszon.”
„Vörös Péter a MATE Kaposvári Campus főigazgatója, a toponári városrész önkormányzati képviselőjelöltje úgy fogalmazott: régi vágyuk vált valóra. – Ez jó hír a toponáriaknak és az egyetemistáknak egyaránt.”
A Dorottya ház teraszára idén nyáron se ül senki. Vajon kinek az üzleti érdekeit sérti ez a presszó? Már az öt évvel ezelőtti műszaki átadás óta a lépcsőt javítani kell. A ház felirata rózsaszínhabból barnára lefújva le van törve több helyen, mert jég elverte. A játszóház a tervek szerint nem működik. Üresen kong az épület. A közbringa, ami többször elbukott a városban, most az itt élőknek 250 milliójába került, ami évente már nem 40 hanem 50 milliót emészt fel.
Mindezek alapján a 2024. évi költségvetés a kudarc, a be nem tartott polgármesteri választási kampányígéretek költségvetése az itt élők számára. A zárszámadás elfogadásával a képviselők arról döntenek elfogadják az itt élők átverését vagy sem.
5 MÓDOSÍTÓ
KÉRDÉS:
Önkormányzati törvény 32. § (2) bekezdés b) pontja alapján feltett kérdéseim a polgármester úrhoz a következők:
Versenyképes Járások 500 m Ft mire kaptak a települések pénzt a járásunkban, amit a kaposvári megemelt szolidaritási adó és az itt élőktől elvont iparűzési többletadó fedez? Mennyit kaptak vissza az itt élők a saját pénzükből?
Mi a tartalma és mi indokolta az itt élők pénzéből a polgármester egyszemélyi döntése alapján történt alábbi pénzügyi kötelezettségvállalásoknak?
A Polgárok Háza szennyvíz vezeték tervezésének és kivitelezésének költségeire 3 620 e
közbringarendszer megbízási díjának költségére 6 789 e Ft
közbringa-rendszer szakértői felülvizsgálatának költségeire 5 969 e Ft
Ez a közel 13 millió forint a féléven át működő 50 milliós tervezett működési költségen felül van?
Mikor kérdezi meg az itt élőket, hogy akarják tovább erre költeni a pénzüket vagy az egészségügyre, oktatásra, utakra, járdákra, csapadékvízelvezetők tisztítására, közvilágításra, zöldterületekre költenének inkább?
2 db öntöző kút fúrásának és 1 db automata öntöző rendszer létesítésének költségére 9 224 e Ft
Kaposvár, Noszlopy G. u.12. szám alatti társasházi ingatlan közös tulajdonú balesetveszélyes függőfolyosó szerkezetének és burkolatainak javítására az önkormányzati tulajdoni hányadnak megfelelő célbefizetésre 4 300 e Ft
A 2025. évi intézmény felújítási keret emelésére 10 000 e Ft A 2025. évi út-, híd-, járda felújítási induló keret emelésére 115 000 e Ft
TOP_PLUSZ-1.3.2-23. Fenntartható városfejlesztés Matula Tanya közösségi tér kialakítása projekthez megalapozó dokumentum elkészítésének, a projekt dokumentáció összeállításának és a projekt előkészítő tevékenységeinek költségére 8 763 e Ft
TOP_PLUSZ-1.3.2-23. Fenntartható városfejlesztés DOMUS előtti tér megújítása projekthez megalapozó dokumentum elkészítésének, a projekt dokumentáció összeállításának költségére 6 223 e Ft
Évtizedek óta a belváros legelhanyagoltabb területe, mit tervez ide és melyik napon adják át az itt lakóknak? Mennyit költött az önkormányzat eddig tervekre?
TOP_PLUSZ-1.3.2-23. Fenntartható városfejlesztés DESEDA tó fejlesztése projekthez megalapozó dokumentum elkészítésének, a projekt dokumentáció összeállításának költségére 10 795 e Ft
Polgármesteri Hivatal részére a létszám leépítés miatt felmerülő felmentés, végkielégítés és szabadságmegváltás költségeire 23 160 e Ft
Hány embert küldtek el felmentéssel a Közgyűlési határozat alapján és hány embertől vállnak meg ezen felül különböző megállapodásokkal (közös megegyezés, kedvezményes nyugdíjba vonulás)?
Polgármesteri Hivatal részére Varga László egészségügyi alkalmatlanság miatt felmerülő felmondás, végkielégítés és szabadságmegváltás költségeire 4 374 e Ft
Különleges személyes adat nyilvánosságra hozásához az érintett írásbeli beleegyezése miért nincs az anyaghoz csatolva?
KAVÜ NKft. részére csapadékvíz-elvezetési munkák költségére 6 407 e Ft
Kaposvár Polgáraiért Egyesület részére a 2025. évi működési- és rendezvények szervezési költségére 1 000 e Ft
Az ajándéktárgyak készítéséért felelős polgármesteri megbízott költségtérítésére 510 e Ft
Ki Ő és az ajándékkészítésnek mi a költségtérítése?
A magyar és a lengyel államfő találkozójának kiadásaira 25 000 e Ft
Mi van a megígért? Deseda part melletti út terhelésének csökkentése, Toponár Desedakertváros megközelítése Keletről Asszalói út? A Desedára buszjárattal?
Az államosított közművek, az állami döntés miatt 60 milliárdos elmaradt karbantartásból mennyit finanszíroz 2025-ben Kaposváron? Mi valósul meg 2025-ben melyik utcákban mosnak át vagy cserélnek vezetéket?
HOZZÁSZÓLÁS:
A Versenyképes Járások 500 m Ft-os keretéből - amit a kaposvári megemelt szolidaritási adó és az itt élőktől elvont iparűzési többletadó fedez - 197 millióra pályázott az önkormányzat, amely három tételt tartalmaz a közétkeztetés áremelkedések miatti többletköltségeire, az óvodák működtetésére és a Kaposvár és Kaposújlak közötti kerékpárútszakasz megépítésére.
Az önkormányzat gazdasági önállósága, amely az önkormányzatiság lényege sehol nincs. A települések működtetése sem valósul meg, nemhogy érdemi fejlesztése, ami az itt élők magasabb életszínvonalát garantálja.
Plusz forrásokat akart az önkormányzat vezetése, belement az állam által támogatott ázsiai gyártelepítésekbe, és az ázsiai munkások behozatalára tervezett gyárbővítésekbe. Egyre több ázsiai a kaposvári utcákon, a többletbevételt viszi az állam. Rossz az irány a világkereskedelemben kisváros Kaposvárnak. A fiatalok elvándorolnak, az idős családtagokat anyagilag tudják támogatni, ami az alacsony nyugdíjaknál létfontosságú. De nincsenek itt.
Ez a költségvetés nyesegeti az itt élők szárnyait, ugyanarra a feladatra, kevesebb dolgozó. Vegetálnak az itt élők, vegetál a város ide vezetett az önkormányzat önállóságáról való lemondás, az esztelen államosítás tönkre tesz mindent. Az egészségügyi ellátáshoz hozzáférés, az iskolák fejlesztése, a vízminőség stb. problémákat sorolhatnák az itt élők az állami elvonások miatti válságot, nap, mint nap a bőrükön éreznek. Megélhetési válság sokaknál, milliós béremelés kiváltságosoknál. A költségvetésben nincs a választási ígéretek ütemezése.
Nem születnek többen, nem halnak meg kevesebben. Nincs 1000 új parkoló a lakótelepeken, még a kis fiatal csapat által tervezett parkolószigeteket sem látni, semmi hír az ifjúsági központról és nem is érdemes folytatni a sok handabandát.
Egy egyszerű konkrét ígéret betartása sem megy:
2024.05.07.
„A polgármester a jövőbeni terveket illetően elmondta, a legfontosabbak között szerepel a kerékpárút kialakítása Kaposfüred és Kaposvár között. A lakók nagy örömére kijelentette: június 20-án kiírják a közbeszerzést a kivitelezésre.”
2024.05.15.
Két új kerékpárút épül Kaposváron. Az egyik a Raktár utcai körforgalomtól Kaposfüredig, a másik a Guba Sándor utcában, a Kaposvári Villamossági Gyártól Toponárig tart majd – jelentette be szerdai sajtótájékoztatón Szita Károly polgármester.
„Még ebben az évben [2024] folytatódik a kerékpárutak építése két új szakasszal. Az egyik a Raktár utcai körforgalomtól Kaposfüredig, a másik Kaposvári Villamossági Gyártól Toponárig tart majd, érintve az egyetemet. A kiviteli tervek elkészültek, a közbeszerzés folyamatban, az építkezés már ősszel elkezdődhet – hangsúlyozta a városvezető.”
„A Kaposfüredre vezető kerékpárút 1116 méter, míg a Guba Sándor utcából induló Toponárig tartó szakasz 1223 méter hosszú lesz.”
„Nagy Attila önkormányzati képviselő üdvözölte a beruházást. – Régóta várjuk már ezt a fejlesztést, hiszen, ha elkészül a beruházás, akkor biztonságos körülmények között lehet majd kerékpározni ezen a szakaszon.”
„Vörös Péter a MATE Kaposvári Campus főigazgatója, a toponári városrész önkormányzati képviselőjelöltje úgy fogalmazott: régi vágyuk vált valóra. – Ez jó hír a toponáriaknak és az egyetemistáknak egyaránt.”
A Dorottya ház teraszára idén nyáron se ül senki. Vajon kinek az üzleti érdekeit sérti ez a presszó? Már az öt évvel ezelőtti műszaki átadás óta a lépcsőt javítani kell. A ház felirata rózsaszínhabból barnára lefújva le van törve több helyen, mert jég elverte. A játszóház a tervek szerint nem működik. Üresen kong az épület. A közbringa, ami többször elbukott a városban, most az itt élőknek 250 milliójába került, ami évente már nem 40 hanem 50 milliót emészt fel.
Mindezek alapján a 2025. évi költségvetés is kudarc, a be nem tartott polgármesteri választási kampányígéretek költségvetése az itt élők számára. A költségvetés módosításának elfogadásával a képviselők arról döntenek elfogadják az itt élők átverését vagy sem.
ELŐTERJESZTÉS a személyes gondoskodást nyújtó gyermekvédelmi és szociális ellátásokról szóló 13/2000. (III. 17.) önkormányzati rendelet módosításáról
KÉRDÉS:
ELŐTERJESZTÉS a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény (továbbiakban: Ltv.) végrehajtásáról szóló 49/1993. (XII.15.) önkormányzati rendelet módosításáról
ELŐTERJESZTÉS a pénzbeli és természetben nyújtott települési támogatásokról szóló 6/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hozzászólás:
Példaértékű a szociális területen a folyamatos jogalkotási javaslatok minősége, amely a magasabb szintű jogforrások változásán túl a gazdasági és társadalmi hatásokat is követi. Fontos pont, hogy a hosszú évek alatt változatlan központi számítási alapot a felhatalmazói rendelkezésben rögzített jog gyakorlásával az önkormányzat megemeli. A korábbi rendeletmódosítási javaslatok figyelembevételével, így minden ellátáson végig vezeti a megemelt szociális vetítési alapot. Amely kodifikációs megoldásban elvárt, ebben a helyi jogalkotásban pedig dicséretes. Köszönöm az itt élők nevében.
ELŐTERJESZTÉS a kitüntetések és díjak alapításáról és adományozásáról szóló 23/1991. (X. 1.) önkormányzati rendelet módosításáról
8 módosító
KÉRDÉS:
Önkormányzati törvény 32. § (2) bekezdés b) pontja alapján feltett kérdéseim a polgármester úrhoz a következők:
Pénzjutalomnál a hatályos szabályozásban: „Több edző esetén az összeg felosztásra kerül az edzők között.” Ezt kivette, most az előterjesztő. A módosítás alapján egy sportoló valamennyi edzője teljes jutalmat kapjon? A jelenlegi javaslat szerint edzőnként 309.000 Ft.
Miért a 17 éve befagyasztott, 2008. január 1. óta változatlan, idén sem emelt központi tisztviselői illetményalapot választotta? Ez ellen tiltakozva, ahol lehet sztrájkolni a köztisztviselők sztrájkolnak (dupla bért, diplomás minimálbért, 2001-es életpálya visszaállítását követelik)
Miért nem a 17 éve befagyasztott, 2008. január 1. óta változatlan teljes nyugdíj legkisebb összegét választotta, ami ma is 28.500 forint?
Mennyibe kerül a járulék átvállalásával a polgármester jelenlegi illetményével számolva a kitüntetésekre adott összeg egy évben?
Mennyit spórol meg a 20, 30, 40 év szolgálat után kitüntetetteken az önkormányzat azzal, hogy nem a tavaly október 1-tól visszamenőleg havi milliós emelést veszi figyelembe, amellyel a polgármester havija meghaladja a hárommilliót?
Erkölcsösnek tartja azt a felháborító indokolást, mely szerint idézem: „A polgármester illetménye minden évben júliustól a nemzetgazdasági átlagkereset függvényében változni fog, ezért a kiszámíthatóság és az előre tervezhetőség érdekében tesz javaslatot…”
Nem gondolja, hogy ha valami ebben az országban kiszámítható, hogy az országgyűlési képviselők és a kormánytagok, valamint a polgármesterek és helyetteseik havi járandósága emelkedni fog? Havi százezres vagy milliós mértékben?
Hozzászólás:
Az általam benyújtott 8 módosító indítvány filozófiája, hogy csökkentsük, ahol lehet harmadával az adható kitüntetések számát. Érezzék át egyszer az életben a 20, 30, 40 év szolgálat után kitüntetett ápolók, orvosok, pedagógusok, rendvédelmi dolgozók, köztisztviselők, kisiparosok, milyen lehet egy hónap gazdálkodása a polgármester egy havi bérének birtokában.
40 év verejtékéért egy havi polgármesteri bér, ennyit kérek a képviselőktől.
Kérem támogassák a benyújtott rendeletmódosítási javaslataimat és utasítsák el a polgármester javadalmazásának töredéke helyett a 12 éve befagyasztott központi illetményalapot tartalmazó előterjesztői javaslatot. Amellyel 12 éve megalázzák a törvényhozók a közszolgálatában dolgozókat. Ne terjesszék ki ezt azon kaposváriak körére, akiket döntésükkel kitüntetnek.
E L Ő T E R J E S Z T É S Kaposvár Településrendezési eszközeit érintő döntésekről
Előterjesztés önkormányzati vagyont érintő jogügyletekről
KÉRDÉS:
garanciákat köti ki: - az önkormányzat az ingatlan tulajdoni lapjára elidegenítési és terhelési tilalmat jegyeztet be a jogerős építési engedély bemutatásig, - az önkormányzat az ingatlan tulajdoni lapjára a vételárral azonos összegben visszavásárlási jogot jegyeztet be a megépítendő lakásokra megkötött első adásvételi szerződés bemutatásig, - az önkormányzat a visszavásárlási jogát a vevő tulajdonszerzését követő 5 év és 2 hónapon belül gyakorolhatja,
- a Társaság köteles gondoskodni a gyűjtőkonténer környezetének tisztán-tartásáról saját költségen; - a gyűjtés az alábbi 9 db helyszínen (helyszínenként 2 db gyűjtőedénnyel) szervezhető meg azzal, hogy a gyűjtőedények pontos elhelyezkedését, megjelenését a Társaság az ingatlan kezelőjével és a Főépítészi Irodával is köteles egyeztetni: Kanizsai utca- 48-as Ifjúság útja – Berzsenyi utca által határolt tömbbelső (5637/92 hrsz) Kinizsi lakótelep (5746/60 hrsz) Léva köz (4879/1 hrsz) Szondy Gy. u. – Kinizsi lakótelep – Füredi utca által határolt tömbbelső (5447/10 hrsz) Magyar Nobel-díjasok tere (9650/4 hrsz) közelében 48-as Ifjúság útja -Honvéd u. – Arany J. utca- Kossuth L. u. által határolt tömbbelső (4340/19 hrsz) Zaranyi utca – Kaposvár Aréna parkolója (4340/14 hrsz) Festetics Karolina Központi Óvoda (13820/1 hrsz) Fésűs Éva Központi Óvoda Arany János Tagóvodája (4762 hrsz
Hozzászólás:
kiegészítő határozati javaslat:
Kontrássy u. 6.
Javaslom, hogy amiért a korábban benyújtott interpellációimra adott válaszok nem feleltek meg a valóságnak és a Kontrássy u. 6. alatti ingatlan állapota évek óta romlik, a vevő nem kezdte el a beruházást. Az önkormányzat éljen visszavásárlási jogával. Az általam korábban javasolt, a Közgyűlés által megszavazott módosítás alapján nem két évre, hanem határozatlan időre rendelte el a Közgyűlés a visszavásárlási jog kikötését, így ez a joga megvan az önkormányzatnak.
Több kérdésemre három kezdési időpontot mondott a válaszadó a Közgyűlésen, egyik sem valósult meg.
Két éve 2023-ban adott válasz a jegyzőkönyv szerint:
Borhi Zsombor alpolgármester: "a Kontrássy 6. sz. ingatlan a Fifty Invest Kft. részére értékesítésre került. A képviselő úr interpellációjától függetlenül kapott választ. E szerint a 9 lakás felét tervezőasztalról kívánják értékesíteni. Az elkészült látványtervekkel reklámozzák a lakásokat. Pár hét múlva elindul az értékesítési kampány. Az ingatlan értékét szakértő határozta meg. Kiegészítette még, hogy egyeztetett a céggel nemrég, várhatóan márciusban elkezdik felállványozni és megkezdik a felújítást."
Módosító határozati javaslataim:
Bajcsy-Zs. utca – Tallián Gy. utca sarkán található 63.500.000.- Ft minimális vételáron pályáztatásnál egyösszegű vételár fizetés legyen csak kikötve, különben nem pénzügyileg stabil vevő is lehet, ez nem akkora összeg, amit egy társasházat építő vállalkozás nem tud kifizetni. Intő példa a Kontrássy u.6.
A visszavásárlási jogot pedig határozatlan időre kösse ki az önkormányzat, ne korlátozza be magát.
A garanciákat a jogerős használatbavételi engedély kiadásának időpontjához kösse.
Jogerős építési engedély, asztalról eladott egy lakás nem jelent semmilyen garanciát arra, hogy az épület felépül.
Textil gyűjtőknél az önkormányzat ragaszkodjon ahhoz, hogy a gyűjtők környezetét az önkormányzat tartja tisztán, annak tényleges költségét kiszámlázza a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. felé. Lakótelepi tömbbelsőkbe ne kerüljön textilgyűjtő!
Zárt intézmény területekre, ahol a szülők leadhatják és bekamerázott forgalmas csomópontokra érdemes, amit az itt élőkkel egyeztetnek.
Nem a társaság dönti el, hogy spórol az itt élőkön, a közterület-felügyelet a MOHU-t nem tudja eredménnyel felszólítani, bírságolni nem fog az önkormányzat. Így korrekt a szerződés, a nyuszi időszak elmúlt.
Hol van az itt élőkkel egyeztetett helyszínekről a lakók véleménye? Lakótelepek nagy problémája a padokon alvó, sokszor alkoholt fogyasztó, kiabáló emberek, átgondolta valaki, mit jelent ez egy olyan városban, ahol télen mindent elégetnek fűteni azok, akin nem tudnak tüzelőt venni?
Kanizsai utca- 48-as Ifjúság útja – Berzsenyi utca által határolt tömbbelső (5637/92 hrsz) Kinizsi lakótelep (5746/60 hrsz) Léva köz (4879/1 hrsz) Szondy Gy. u. – Kinizsi lakótelep – Füredi utca által határolt tömbbelső (5447/10 hrsz) Magyar Nobel-díjasok tere (9650/4 hrsz) közelében 48-as Ifjúság útja -Honvéd u. – Arany J. utca- Kossuth L. u. által határolt tömbbelső (4340/19 hrsz) Zaranyi utca – Kaposvár Aréna parkolója (4340/14 hrsz) Festetics Karolina Központi Óvoda (13820/1 hrsz) Fésűs Éva Központi Óvoda Arany János Tagóvodája (4762 hrsz)
A piaci nyitvatartás pénteki meghosszabbításáról a vasárnapi bezárásról
a XI. Piacfőnök kérelme legyen megalapozott később döntsön a Közgyűlés.
Az árusoknál legyen kérdőív és a piacon ténylegesen vásárlókat kérdezze meg a helyszínen a cég.
Pénteken és szombaton reggel, délelőtt vannak többségében őstermelők, amikor érdemes piacra menni. Semmi értelme a pénteki hosszabbított nyitvatartásnak. A zöldségesek a nagybani piac termékeit árulják, mint a multik. A piac feladata, hogy több őstermelő legyen, ehhez igazítani az asztalbérleti díjakat, lift, takarítás egyéb szolgáltatásokat. Nyáron a fonyódi, siófoki piacokra mennek, mert a pesti nyaralótulajdonosoknak van pénzük, a kaposvári dolgozónak nincs.
A nyertes ajánlattevő (vevő) köteles az ingatlanon tervezett beruházást a tulajdonjogának megszerzését követő 5 éven belül megvalósítani (azt hatósági engedélyköteles kivitelezés esetén használatbavételi engedéllyel igazolni); ennek biztosítékául az alábbi garanciákat köti ki: - az önkormányzat az ingatlan tulajdoni lapjára elidegenítési és terhelési tilalmat jegyeztet be a jogerős építési engedély bemutatásig, - az önkormányzat az ingatlan tulajdoni lapjára a vételárral azonos összegben visszavásárlási jogot jegyeztet be a megépítendő lakásokra megkötött első adásvételi szerződés bemutatásig, - az önkormányzat a visszavásárlási jogát a vevő tulajdonszerzését követő 5 év és 2 hónapon belül gyakorolhatja, - az ingatlan vevője 15.000.000.- Ft kötbér fizetését vállalja annak biztosítékául, hogy a tervezett beruházást a tulajdonszerzést követő 5 éven belül megvalósítja. A kötbért bankgaranciával, illetve az önkormányzat számlájára történő befizetéssel kell a vevőnek az adásvételi szerződés megkötésekor igazolni.
Lakossági eredetű textil hulladék gyűjtésének megszervezése A Tisztelt Közgyűlés az idei februári ülésén döntött a lakossági eredetű textil hulladék gyűjtés -MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. általi – megszervezésének támogatásáról. Az eredeti koncepció szerint Társaság az együttműködés részeként, Önkormányzatunk részére – pl. a gyűjtőkonténer környezetének tisztántartásának vállalására tekintettel - minimum 500,- Ft+áfa/gyűjtőedény/hó szolgáltatási díjat fizetett volna. Ugyanakkor a Társaságtól érkezett tájékoztatás és szerződés-tervezet alapján a Társaság mégis saját maga fog gondoskodni a gyűjtőkonténerek környezetének tisztántartásáról. Fentiekre tekintettel javasolom a Tisztelt Közgyűlés döntésének módosítását azzal, hogy a Közterület-felügyeletet felkérem a helyszínek környékének rendszeres ellenőrzésére.
Az Ügyvezető a megkeresésében jelezte, hogy vasárnap a piac forgalma minimális, miközben a fenntartási költségek (pl. dolgozók bére, közmű-és üzemeltetési kiadások) változatlanok, ezért a vasárnapi nap veszteséges a piac számára, miközben kevés vásárlót vonz. Ezért javasolja a vasárnapi zárvatartást. Ugyanakkor a véleményük szerint forgalmi szempontból érdemes lenne a pénteki napon hosszított nyitvatartási időt bevezetni. Amennyiben pénteken 18 óráig tartanának nyitva, akkor a hétvégére készülve lehetősége lenne a vásárlóknak a pénteki munkaidő után felkeresni a piacot. Az Ügyvezető tájékoztatása szerint sokan panaszkodnak, hogy a munkaidő után nem tudják felkeresni a piacot, így a pénteki hosszított nyitvatartási idő erre megoldást jelenthetne. Továbbá a nagyáruházakkal szemben is javítaná a piac versenyképességét a hosszított nyitvatartási idő.
ELŐTERJESZTÉS a Kaposvári Sportiskola Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság alapításáról
KÉRDÉS:
ELŐTERJESZTÉS a 147/2024. (XI. 28.) önkormányzati határozat módosításáról
KÉRDÉS:
ELŐTERJESZTÉS Kaposvár Megyei Jogú Város Önkormányzata TOP Plusz Városfejlesztési Programtervének (TVP) módosításáról
Kérdés:
ELŐTERJESZTÉS a Rippl-Rónai Vármegyei Hatókörű Városi Múzeum alapító okiratának módosításáról
Kérdés:
TÁJÉKOZTATÓ az önkormányzat és intézményei által 2024. évben benyújtott pályázatokról és azok eredményéről
KÉRDÉS:
Előterjesztés a Kaposvári Tankerületi Központ által fenntartott intézmények átszervezésének véleményezéséről
ELŐTERJESZTÉS az önkormányzati fenntartásban működő óvodai hálózat átszervezéséről
KÉRDÉS:
Önkormányzati törvény 32. § (2) bekezdés b) pontja alapján feltett kérdéseim a polgármester úrhoz a következők:
Mi a véleménye az óvodai dolgozóknak és a szülőknek, hogy a jövőben csak egy óvodavezető lesz Kaposváron? Miért nincs a véleményük csatolva az előterjesztéshez?
Mi a véleménye Bóla Máriának a Kaposvári Fésűs Éva Központi Óvoda és Darázs Juditnak a Kaposvári Tar Csatár Központi Óvoda igazgatójának az igazgatói megbízásának visszavonásáról, amelyet 5 évre kaptak a Közgyűléstől? Hol fognak dolgozni, mennyivel csökken a havi bérük?
Hozzászólás:
Nem nehéz összerakni ezt kirakóst. Az ovikban lehetne az életrevaló játék: polgármester béremelés okosan! Magyar monopoly….a végén csak egy marad. A polgármester illetménye minden évben júliustól a nemzetgazdasági átlagkereset függvényében változni fog, a kiszámíthatóság és az előre tervezhetőség érdekében. A három helyettese követi a jövedelem-emelkedését, amíg nem jár ki egy törvénymódosítást és nem rúgja le magáról őket is. Ma a kitüntetetteket rúgja le magáról, akik 20 30 40 év szolgálat után a polgármesteri javadalmazás felét, harmadát, 15 %-át kapták, mint a kullancsok a gazdatest vérét szívták az előterjesztés filozófiája szerint. A Hivatalból hat dolgozó Közgyűlési döntéssel, a többiek más módon távoznak, a céghálóban dolgozók jelentős személyi előirányzat csökkentéssel, az intézmények a megüresedő álláshelyek betöltése nélkül adják meg a fedezetet. Most a polgármester havijának harmadát kereső óvodavezetők esnek áldozatul. Így néz ki a kép…kockáról kockára, tégláról téglára.
Módosító javaslattal élek, mivel a négy igazgatónak az öt éves vezetői megbízását nem vonta vissza a Közgyűlés és megvárta míg kitöltik idejüket, sőt egy éves hosszabbításról is gondoskodott az átmenetre, úgy Bóla Máriának a Kaposvári Fésűs Éva Központi Óvoda (2027) és Darázs Juditnak a Kaposvári Tar Csatár Központi Óvoda (2028) igazgatójának se vonja vissza vezetői megbízását, mivel azt sem gyereklétszám-csökkenés, sem egyéb elkerülhetetlen ok nem indokolja, a két vezető megbízásának lejártakor olvadjon be a két óvoda az egy központi óvodába.
A másik módosító javaslatom a szervezeti átalakítástól függetlenül az önálló épületben, külön elnevezéssel bíró óvodák nevében sehol ne szerepeljen a Tagóvoda elnevezés, ez magyartalan és egy intézménynél ennek egyébként sincs értelme. A Kaposfüredi Óvoda Pumukli csoportjába jár a gyerek, nem pedig a „Petőfi Sándor székhelyóvoda Kaposfüredi TagÓvodájának Pumukli végtagcsoportjába”
ELŐTERJESZTÉS a lejárt határidejű közgyűlési határozatokról
Kérdés:
Az 56/2024. (IV. 18.) önkormányzati határozat I. pontjának határidő-módosítását mi indokolja? Civilek támogatásánál nem az első eset, hogy nem kell a pénz.
Miért nem sikerült megkötni a működési támogatásra vonatkozó szerződést?
Hozzászólás:
Javaslom az átruházott hatáskörben felhasználható Támogatási Keretek és a Környezetvédelmi Alap kezeléséről szóló 51/1995. (XII. 29.) önkormányzati rendeletmódosítását készítse el a Jegyző úr az SZMSZ. 35.§ (4) bekezdése alapján és terjessze a soron következő Közgyűlés elé.
Ebben szabályozza az önkormányzat, hogy „A támogatás megítélését követően 60 napon belül kell megkötni a támogatási szerződést. Amennyiben ezen idő alatt a támogatást kérő a szerződéshez szükséges dokumentumok igazolt megküldését követően a szerződést nem írja alá, a támogató visszavonja a támogatást.”
SZMSZ. 35.§ (4) bekezdése „A Közgyűlés és szervei szervezeti és működési szabályzatáról, a költségvetésről és a zárszámadásról, a helyi építési szabályzat és szabályozási tervről szóló rendelettervezet benyújtása a polgármester, az egyéb rendelettervezet benyújtása a jegyző feladata.”
A támogatás felhasználása
6. § (1) A támogatás felhasználásának feltételeiről, pénzügyi teljesítéséről, ütemezéséről, a szükséges visszatérítés időpontjáról, időtartamáról és feltételeiről az önkormányzat szerződésben állapodik meg a támogatást igénylővel.
(2) Ha a támogatásban részesült a szerződésben meghatározott feltételeket nem, vagy csak részben teljesíti, úgy a támogatást a támogatási keret kezelője feladatteljesítés arányában, vagy egészben visszavonhatja. A támogatás visszavonásáról valamennyi érdekeltet tájékoztatni kell.
(3) A támogatás visszavonása esetén a már igénybe vett összeget lejárt követelésként kell kezelni és a támogatás visszavonásának időpontjától számított késedelmi kamattal együtt a kedvezményezett köteles azt visszafizetni.
(4) A támogatás rendeltetésszerű felhasználásának ellenőrzéséről a polgármester gondoskodik.
7. § A támogatási keretekből felhasznált összegekről szóló beszámoló a zárszámadási rendelet elfogadásával kerül jóváhagyásra.
Előterjesztés a Kaposvári Sportközpont és Sportiskola magasabb vezetői beosztásának ellátására vonatkozó pályázati kiírásáról
TÁJÉKOZTATÓ a 2024. évi közbeszerzésekről
MÓDOSÍTÓ
Kérdés:
Önkormányzati törvény 32. § (2) bekezdés b) pontja alapján feltett kérdéseim a polgármester úrhoz a következők:
A városi kamerarendszer karbantartására, ami 164 helyszínen 350 db térfigyelő kamerát jelent, miért a Hivatal szerepel ajánlatkérőként? A kamerarendszer és a személygépjármű beszerzésekre vonatkozó közbeszerzéseket, miért nem tartalmazza a tájékoztató?
A Hivatalon kívül más intézményünk írt ki közbeszerzési pályázatot?
CEU TENDER Tanácsadó és Szolgáltató Kft. lát-e el jelenleg közbeszerzési tanácsadó feladatokat az Önkormányzatnak? Mely években látott el ilyen feladatokat?
Érintett volt a cég az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) jelentéseiben?
Több minisztériumot és 25 milliárd forintnyi pályázati pénzt érintő korrupciós óriásper kapcsán Oláh Gaszton bíró 190 millió forintos vagyonelkobzásra ítélte az egyik vádlottat, akivel szemben a vádalku értelmében 450 ezer forintnyi vagyon elkobzását kezdeményezte az ügyészség. Egy másik vádlott ügyvédje kezdeményezte ezt a minisztériumokban működő bűnszervezet perében. Van-e érintett kaposvári projekt?
Miért állította, hogy 2024. június 20-án közbeszerzést ír ki a Kaposfüredre vezető kerékpárútra, szándékosan megtévesztve ezzel a kaposfüredieket, majd pár nap múlva a toponáriakat?

Mi van a desedai kempinggel, idén nyáron, hogy állnak a foglalások? Hány fő turistát várnak a kempingbe? Mi van a Dorottya ház bisztróval, az 5. nyáron is üres lesz a terasza? A tervezéskor, hány forint éves bevétellel terveztek, annak az 5 év alatt az elhibázott gazdaságpolitikájuk miatt a drasztikus áremelkedésekkel számolva, hány forint a mai reálértéke?
Hol szerepelnek a luxusautók beszerzései Mercédesz stb? Ugye van fogalma róla, hogy a kaposvári nyugdíjasok és kétkezű dolgozók szerint a több tízmilliós autóbeszerzés luxus? Mint ahogy az itt élők által fizetett visszamenőleg tavaly október 1-jétől másfélről hárommillióra emelt havija se fordulhatott mással elő Kaposváron.
Hozzászólás:
….kiegészítő határozati javaslatot nyújtottam be, ezek szerint:
…….. A Közgyűlés úgy dönt, hogy eleget téve a polgármester itt élőknek tett ígéretére
elrendeli közbeszerzés kiírását a Kaposvár - Kaposfüred és a Kaposvár -Toponár közötti kerékpárút hiányzó szakaszainak megvalósítására.
A polgármester több alkalommal ígéretet tett a Zöld Fűtőmű és a MOL kút között hiányzó szakasz ideiglenes zúzottköves útra, ami nem készült el. Választási kampányígérete alapján, 2024. június 20-án kiírja a közbeszerzést a Kaposfüredre vezető kerékpárútra. Tájékoztatta az itt élőket, hogy: „Még ebben az évben [2024] folytatódik a kerékpárutak építése két új szakasszal. Az egyik a Raktár utcai körforgalomtól Kaposfüredig, a másik Kaposvári Villamossági Gyártól Toponárig tart majd, érintve az egyetemet. A kiviteli tervek elkészültek, a közbeszerzés folyamatban, az építkezés már ősszel elkezdődhet – hangsúlyozta a városvezető.”…„A Kaposfüredre vezető kerékpárút 1116 méter, míg a Guba Sándor utcából induló Toponárig tartó szakasz 1223 méter hosszú lesz.”
2024.05.07.
„A polgármester a jövőbeni terveket illetően elmondta, a legfontosabbak között szerepel a kerékpárút kialakítása Kaposfüred és Kaposvár között. A lakók nagy örömére kijelentette: június 20-án kiírják a közbeszerzést a kivitelezésre.”
https://kaposvarmost.hu/hirek/kaposvari-hirek/2024/05/07/kaposfureden-kezdodott-a-kaposvari-beszelgetesek-sorozat.html
„A polgármester a jövőbeni terveket illetően elmondta, a legfontosabbak között szerepel a kerékpárút kialakítása Kaposfüred és Kaposvár között. Kijelentette: június 20-án kiírják a közbeszerzést a kivitelezésre.”
https://www.facebook.com/photo/?fbid=993839855642646&set=pcb.993841805642451
2024.05.15.
Két új kerékpárút épül Kaposváron. Az egyik a Raktár utcai körforgalomtól Kaposfüredig, a másik a Guba Sándor utcában, a Kaposvári Villamossági Gyártól Toponárig tart majd – jelentette be szerdai sajtótájékoztatón Szita Károly polgármester.
„Még ebben az évben folyatódik a kerékpárutak építése két új szakasszal. Az egyik a Raktár utcai körforgalomtól Kaposfüredig, a másik Kaposvári Villamossági Gyártól Toponárig tart majd, érintve az egyetemet. A kiviteli tervek elkészültek, a közbeszerzés folyamatban, az építkezés már ősszel elkezdődhet – hangsúlyozta a városvezető.”
„A Kaposfüredre vezető kerékpárút 1116 méter, míg a Guba Sándor utcából induló Toponárig tartó szakasz 1223 méter hosszú lesz.”
„Nagy Attila önkormányzati képviselő üdvözölte a beruházást. – Régóta várjuk már ezt a fejlesztést, hiszen, ha elkészül a beruházás, akkor biztonságos körülmények között lehet majd kerékpározni ezen a szakaszon.”
„Vörös Péter a MATE Kaposvári Campus főigazgatója, a toponári városrész önkormányzati képviselőjelöltje úgy fogalmazott: régi vágyuk vált valóra. – Ez jó hír a toponáriaknak és az egyetemistáknak egyaránt.”
https://kaposvarmost.hu/hirek/kaposvari-hirek/2024/05/15/kerekparut-vezet-majd-kaposfuredre-es-toponarra.html
26 találat a Közbeszerzési hirdetmények adatbázisban
https://kozbeszerzes.hu/adatbazis/keres/hirdetmeny/?oldal=8768
19310/2024 DESEDA Kemping átfogó rekonstrukciója 2024.10.28.
https://kph.kaposvar.hu/index.php?page=onkormbesz&width=800&F=2&T=1&lang=1&prn=0
Trenecon Kft.
1133 Budapest, Váci út 76 3. em. Műszaki és Pályázati Igazgatóság Megbízási szerződés Kerékpárhálózat fejlesztése - Kaposvár, Guba S. u. kerékpár út II. ütem 1.257.300 2024.10.10 2025.01.10
Meczger Mélyépítő Kft.
8685 Gamás, Széchenyi u. 3. Műszaki és Pályázati Igazgatóság Vállalkozási szerződés Kaposvár, Guba S. u. utca páros oldalon (Dombóvári út és Izzó utca között) 18.882.208 2024.10.08 2024.12.08
Sigen Szolgáltató és Kereskedelmi Kft.
1149 Budapest, Egressy út 23-25. Műszaki és Pályázati Igazgatóság Megbízási szerződés Füredi u. kerékpáros fejlesztése- II. ütem (Raktár utca körforgalomtól- MOL kútig) 1.244.600 2024.10.07 2025.01.17
VIa Futura Kft.
1111 Budapest, Zenta u. 1. Műszaki és Pályázati Igazgatóság Vállalkozási szerződés Kerékpárforgalmi hálózat fejlesztésére - Kaposvár, Guba S. utca kerékpár út-II. ütem 8.255.000 2024.06.28 2024.07.28
TÁJÉKOZTATÓ a polgármester, a jegyző, a bizottságok és a településrészi önkormányzatok átruházott hatáskörben hozott döntéseiről (2025. I. negyedév)
TÁJÉKOZTATÓ a 2025. évi költségvetés I-II. havi teljesítéséről és az önkormányzati hátralékok alakulásáról
ELŐTERJESZTÉS a Kaposvári Turisztikai Marketing Nonprofit Kft. részére nyújtandó tagi kölcsönről
Kérdés:
Önkormányzati törvény 32. § (2) bekezdés b) pontja alapján feltett kérdéseim a polgármester úrhoz a következők:
Mennyit fizetett ki az itt élők pénzéből a Kaposvári Turisztikai Marketing Nonprofit Kft. részére a mai napig az önkormányzat?
A 10 millió valójában az ügyvezető bérének kifizetésére kell?
Milyen plusz forrást szerzett a három év alatt a cég? Mit valósított meg? Tartja a szavát polgármester úr, ha három év alatt sem produkál eredményt a cég, akkor megszünteti?
Miért nem veszi komolyan az alpolgármester úr jelentését? Ki a felelős a több tízmillió eredmény nélküli pénzköltésért?
Hozzászólás:
Három év alatt polgármester úr három ügyvezetőt ajánlott a Közgyűlésnek, egyiknek sem volt szakirányú végzettsége vagy gyakorlata, és egyiket sem pályázat útján választotta ki a Közgyűlés. Az ügyvezető megbízási díja 8.300.000 Ft, ez átlag havi 691.000 Ft díjazást jelent. A cégnek 28 milliós vesztesége volt és jegyzett tőkéjének felét felélte a FEB jelentése szerint. A jelentés további megállapítása, hogy csak a Tourinform Iroda által végzett tevékenység hoz bevételt (Kaposvár Kártya, kölcsönzés, idegenvezetés) a Kft. három év alatt nem végzett érdemi tevékenységet, csupán az itt élők pénzét éli fel. Még egyszer megkérdezem mi szükség van erre a cégre?
ZÁRT ÜLÉS
ELŐTERJESZTÉS Kovácsné Váczi Anita Kaposvár, Léva köz 1. 1. lph. 3. emelet 3. ajtószám alatti állandó lakóhelyű, de Kaposvár, Jutai u. 24. szám alatti tartózkodási helyű lakos önkormányzati bérlakásra egyedi közgyűlési döntéssel történő kijelölése iránti kérelme ügyében