Füredi 11-es

Most nem a Füredi Focicsapat, hanem a buszjárat, amiről írok. Walter István, Állomás utcai lakos keresett meg, azzal hogy Kurucz Jánossal, a Szőlősgazdák elnökével már írtak a Tömegközlekedési Vállalatnak, de elutasították, azt a kérést, hogy a nyári menetrendhez hasonlóan a buszjáratok, Kaposfüred mindkét végállomását, a Kaposfüredi út végét és a vasútállomást is érintsék az őszi menetrendben is. A 20 perces menetidő pár perccel lenne hosszabb, de nem kellene gyalogolni, hol az egyik végállomás, hol a másik felé lakóknak a templomtól. 

Emlékszem, amikor a 80-as évek elején Füreden építkeztünk, munkaidő és a suli után édesapámmal szinte minden nap mentünk ki dolgozni busszal. Útközben tervezgettük milyen lesz az élet, ha felépül a ház. Nagy pusztaság, mély gödörként kiásott alapok következtek, az akkor még hatalmas fákkal teli templompark után. Sanyi bácsi kocsmájánál szálltunk le, ahová a hétvégi munka idején ebédelni jártunk. A cigánypecsenye és a pacal volt a legnépszerűbb, és táplálóbb étel. Persze káposztasaláta járt a sülthöz Füreden. Amikor belépett a 9 óra előtti szesztilalom, non-stop kocsmaként üzemelt, kijátszva a szigorítást. Többen kijöttek Füredre bedobták a felest, amíg az út végén megfordult a busz, és szálltak vissza. Az első nagy télen akkora hó esett, hogy nem járt a busz pár napig, nem volt se villany, se víz, a keringető szivattyú nem működött, így a fűtés sem volt tökéletes. Nagy öröm volt, amikor az első busz kiért. A középiskolás bulik idején nem tudtam hazajárni, mert 22.30-kor elment az utolsó busz, akkor is ha Mohácsi rendezett a Csikyben. Ilyenkor néha a nagyszüleimnél aludtam és reggel mentem haza. A Díszelőadás idén november 11-én 23.15-ig tartott. Akkor sem foglalkozott senki, azzal, hogy a fiatalok nem tudják a taxit kifizetni. A 22.30 ma is az utolsó járat. A taxi pedig drágább.

Ma nem a fiatalok, hanem a dolgozni járók problémája vár megoldásra, ezért nyújtottam be interpellációt, amelynek célja a párbeszéd, hogy a vállalat tartson fórumot, ha nem ért egyet a kéréssel. A fórumon a lakók és a tulajdonost képviselő önkormányzat vezetői megállapodhatnak. Változnak az idők, már sok műszakkezdési idő van és nem várható el a dolgozóktól, hogy másfél órával korábban induljanak dolgozni az érintett területen lakók, vagy gyalogoljanak a hidegben, esőben egy, akár két kilométert a templomig. A nyári körjárat megoldást jelent. Végezetül sokszor olvasunk a tömegközlekedés fontosságáról a klímavédelem miatt. Jó lenne, ha nem divatszó maradna, ehhez az kell, hogy az utasoknak megfelelő menetrend legyen. Miért választaná valaki a buszt az autó helyett, ha sokkal több időt vesz igénybe, és a várakozás túl hosszú.

 

Csatolmányok: