Közgyűlés 2024.08.22. előterjesztések véleményezése 

Közgyűlés 2024.08.22. előterjesztések véleményezése 

1. Előterjesztés óvodavezetői (magasabb vezetői) beosztás ellátására vonatkozó pályázati kiírásról

Kérdés: Mennyi az óvodapedagógus, pedagógiai asszisztens, nevelést közvetlenül segítők, technikai dolgozók fizetése (pályakezdő és 10 éves munkaviszony, illetve nyugdíj előtt állók)? Hogy alakult ezen fizetések vásárlóértéke az elmúlt 5 évben?

Hozzászólás:

A vezetői pályázatok alapján tudjuk, hogy a fiatal munkatársak aránya kisebb és az 50 év felettiek dominálnak. A megfelelő utánpótlás az elkövetkező évek kulcskérdése, ezért a tényekkel szembe kell nézni, hogy alakult az elmúlt 5 évben a bérek vásárlóértéke?

 A Közgyűlési előterjesztésekből tudjuk, hogy milyen vezetői javadalmazások vannak színigazgató ügyvezető 1.800.000, polgármester közel másfél millió, három főállású helyettese a legmagasabb 90%-át kapják a polgármester illetményének, amit az állam állapít meg és az itt élők fizetik. Amelyet 2022. január 1-jére visszamenő hatállyal szavazott meg a Közgyűlési többség, ez több mint 300.000 forintos havi emelés. A bérek elértéktelenedése évek óta tart. A dolgozói béreket kell emelni, nem a vezetői béreket csökkenteni. Jelenleg nagyon mély a társadalmi szakadék a bérek tekintetében a vezetők és a munkatársak között.

A milliós bérek vásárlóértéke is csökken, de a dolgozói bérek vásárlóértékének folyamatos csökkenése komoly lemondásokkal jár, amely befolyásolja a hivatásrend választást és a pályán maradást. A pályázatok személyi részénél hiányosság, hogy az egyes fizetési kategóriák nem tartalmazzák a tényleges nettó kereseteket. Javaslom a feltárt kihívásoknál, mint a dolgozók bérezése konkrétumok szerepeljenek, akkor is, ha nem a Közgyűlés döntése.

Valamennyi kollégának kijár a köszönet, a vezetőknek pedig a bizalom munkájuk folytatásához. 

  1. Előterjesztés vis maior pályázatról
  1. Előterjesztés Önkormányzati ingatlanok értékesítésre történő meghirdetéséről

Kérdés:

Mi az indoka, hogy nem a szeptemberi előre meghirdetett, élő közvetítéssel az itt élők számára követhető Közgyűlés tárgyalja az előterjesztést?

Mi volt az indoka, hogy tegnap késő délután tették nyilvánossá az előterjesztést?

Mit terveznek építeni (milyen méretű, funkciójú épületet, milyen parkolási megoldással) a Bajcsy-Tallián utca sarkán?

Milyen dátummal érkezett a vételi ajánlat a belvárosi 958 m2 beépítetlen területre 50.000.000.- Ft + Áfa vételáron?

Mi az akadálya, hogy a Közgyűlés a széles nyilvánosság előtt az előre meghirdetett rendes ülésén döntsön?

Hozzászólás:

Az itt élők vagyonának értékesítéséről szóló pályázatkiírás nem először, nem élő közvetítéssel történik, úgy, hogy a képviselők és a honlap Közgyűlési anyagait folyamatosan néző polgárok a rendkívüli Közgyűlés előtt egy nappal kapták meg.

Az előterjesztésből idézem:

„Az ingatlan minimális vételára 30.600.000.- Ft + ÁFA összegben került meghatározásra. Az ingatlant több alkalommal meghirdettük, illetve több építési vállalkozásnak kiajánlottuk. Jelenleg 50.000.000.- Ft + Áfa vételáron van vételi szándék

„…legfrissebb 2024. augusztus 12. napján kelt, az előterjesztéshez mellékelt (1. számú melléklet) értékbecslésben 32.200.000.- Ft-ban állapította meg.”

A tényleges csupán egyetlen vevő ajánlatához képest közel 40%-kal kevesebb összeget határoz meg az értékbecslés. 

Amennyiben valamennyi potenciális befektetőhöz eljuttatja az önkormányzat a pályázati kiírást, akkor tudjuk meg a valódi értékét az itt élők vagyonelemének. Felülvizsgálatra javaslom a jelenlegi értékbecslés-beszerzést, a jelenlegi vételi ajánlathoz való jelentős eltérés miatt.

Örömmel olvastam, hogy elvi álláspontomat tükröző többszöri javaslatomra a visszavásárlási jog kikötését a tulajdonosi közösség, az itt élők érdekében megváltoztatta az előterjesztő. Így nem kell újabb döntéseket hozni megfelelve az új PTK. szabályainak.

A másik elvi álláspontom sem változott a gazdasági tevékenység céljára biztosított városi földterületek hasznosítása ne tulajdonátruházással történjen, mert a gazdasági tevékenység változása, megszűnése esetén eszköztelenül sodródik a város. Például egy tartós bérlet kiszámíthatóságot jelent a gazdasági szereplőnek és biztos bevételt a városnak. Javaslom, hogy a döntéskor tartalmazza az előterjesztés, a nem tulajdonátruházással történő hasznosítás feltételeit is. Ebben az esetben van döntési helyzetben az itt élők vagyona védelmének képviseletét végző személy.

Látjuk mivé lett a Pamutfonó sorsa, amely a Tüskevári városrészre kihat. Amikor működő gyár volt pozitív, ma a pusztulás korában negatív hatást gyakorol.