Interpelláció a közbringáról

INTERPELLÁCIÓ

Polgármester úr!

Az itt élők képviseletében kérdezem:

A 2022. évi költségvetés elfogadásakor kérdésre a polgármester betegsége alatt alpolgármester úr az alábbi tájékoztatást adta: „El fog indulni idén várhatóan nyár elején a közbringa-rendszer. Itt 1 milliárd 250 millió forint körüli összeget költünk, bringapumpa pálya fog épülni a Városligetben és új köztéri eszközöket helyezünk ki.”

2022.11.24-i Közgyűlésen elmondott interpellációmban kérdeztem: „Hány közbringa-rendszer próbálkozás volt eddig Kaposváron? Ezek megszűnte után, mennyi volt a ráfordítás, az igénybe vevők száma és a pénzügyi eredmény? Ezekhez mivel járult hozzá az önkormányzat pénz, közterület stb., ez mennyibe került az itt élőknek és a magyar adófizetőknek?  A jelenlegi rendszer igényfelmérése hol érhető el? Ez alapján mennyi bevételt kalkuláltak és mennyi az éves működtetési költség?

Hónapok óta kint vannak az állomások kerékpárok nélkül, mennyi lenne ezen közterületek bérbeadásának összege? A Zselic Áruház és az Arany tér igen közel van egymáshoz, mi indokolja a közeli telepítést? Az oktatási intézmények, vállaltok elérése miért nem volt cél? Az állomások és az itt élők jövedelmének, illetve kerékpár tulajdonlásuk ismeretében vélhetően a turistáknak készült rendszer a turisztikai célpontokra fókuszál csak?

Mikor tekereghetnek az arra vállalkozók a közbringa kerékpárjain?”

„Borhi Zsombor alpolgármester által felolvasott válasz: korábban egy pécsi vállalkozó üzemeltetett Kaposváron egy négy állomásból álló rendszert, amely a kaposváriaknak egyetlen forintjába sem került. A projekt előkészítési szakaszában az önkormányzat a megvalósíthatósági tanulmányt készíttetett, melyben a közbringa rendszer használati hajlandósága is bemutatásra került. Az állomás helyszínek megválasztása során egyaránt szempont volt az intézmények, forgalmas csomópontok és vállalatok, valamint más közlekedési eszközök elérése. A Honvéd utcai aluljárónál és az Arany János téren kialakított helyszínek mindegyike forgalmas és sűrűn lakott területeken helyezkedik el, éppen ezért nem csak a turisták igényeit elégíti ki és nem csak a turisztikai célok megközelítésére szolgál. A kerékpárok már megérkeztek, a kihasználatlan téli időszakban még nem kerülnek kihelyezésre. A kaposváriak tavasztól használhatják a kerékpárokat.”

2023 tavaszának első két hónapján túl vagyunk. Melyik naptól tekereghetnek az arra vállalkozók a közbringa kerékpárjain? Mennyibe kerül a tekergés? Ki üzemelteti a közbringa rendszert (szerviz, beállítás, elszámolás stb.) Horvát rendszámú autóból végeztek beüzemelést. Éves szinten mennyibe fog kerülni az itt élőknek? Eddig 40 millió, 33,5 millió, 35-38 millió közötti összegek hangoztak el? Mennyi bevétellel számolnak? Miből fizeti ezt a város, minek a kárára? A telekommunikációs cégek 14,5%-kal emelték a lakossági tarifákat a rájuk kiszabott külön adó miatt, amit a lakosságon szednek be, havi több ezer forinttal emelve a fizetendő díjakat, ugyanígy tettek a bankok is. Mennyivel emeli ez tovább a költségeket, hiszen pénzmozgás és adatátvitel történik?

Az itt élők pénzének elszórása a polgármester őszinte válaszát igényli.

Kaposvár, 2023. április 23.          Köszönti:   Dr. Nadrai Norbert József                                                                                                                                                                            képviselő