Mikor tartalmazza végre az adott vonalon közlekedő összes buszjáratot a közzétett menetrend?

A kaposvári busszal közlekedők érdekében kérdezem:

A 2021. június 18-i Közgyűlésen azt a választ kaptam a 2021. március 1. napjától bevezetett új széleskörű felháborodást buszmenetrenddel kapcsolatban benyújtott interpellációmra, idézem:

„Az új menetrend egy átlagos hétköznap 26%-os járatszám csökkenést jelent, ami a vállalat számára egy teljes évben üzemelő új menetrend esetén 90-100MFt megtakarítást jelent. A vállalat egyeztetett az önkormányzattal. Az önkormányzat kritériumként fogalmazta meg, hogy a munkába járókat, iskolába járókat, egészségügyet igénybe vevőket, bevásárlókat el kell juttatni a célállomásra és onnan vissza is kell őket hozni. Biztosítani kell racionális alapokon az eljutási lehetőséget a város minden részéből minden részébe, ha lehet a legkevesebb átszállással. A nem megfelelő utastájékoztatás az önkormányzat jelzésére korrigálásra került.”

A 2021. augusztus 23-i Közgyűlésen ismételten a buszközlekedés témában feltett kérdésemre azt a választ adta, idézem:

„…a közlekedési vállalatuk folyamatosan egyeztet, jogos közösségi igényeknek megfelelően folyamatosan alakítja a menetrendjét. Az utazók a mai naptól elérhetik a menetrendet a vállalat honlapján.”

Mely napon érhető el a lakók számára az intermodális követelménynek megfelelő egységes vonalmenetrend interneten és füzet formában?

Mely napon valósul meg a bankkártya alapú elektronikus az intermodális követelménynek megfelelő egységes buszviteldíj rendszer?

A veszélyhelyzet meghosszabbítása a viteldíjak meghatározásának korlátozását meddig jelenti, sértve az önkormányzat jogalkotási szabadságát, gazdálkodási autonómiáját?

Az elmúlt 2 évben a Kapos Holding Zrt. vezetői és a Kaposvári Tömegközlekedési Zrt. vezetői hány forint béren felüli juttatásban részesültek és ennek mi volt a forrása?

Az intermodális csomópont megfelelő használatát mikor írja végre elő az önkormányzati vállalat számára? Mikor tartalmazza végre az adott vonalon közlekedő összes buszjáratot a a közzétett menetrend?

Várjuk megtisztelő tényszerű válaszát.

Viszontválasz:

Javaslom, hogy a Közgyűlés ne fogadja el választ és bízza meg a Pénzügyi és Vagyongazdálkodási Bizottságot az intermodális követelménynek megfelelő egységes vonalmenetrend (helyi és helyközi együtt) és a bankkártya alapú elektronikus egységes buszviteldíj rendszer kialakításának ütemtervének elkészítésére és annak vállalati végrehajtásának folyamatos ellenőrzésére.

Versenyhátrányt jelent az önkormányzati cég számára, hogy olcsóbb a helyközi buszon váltott jegy, mint ugyanazon útvonalon a helyi járaton váltott jegy? pl. Kaposfüredre, Toponárra, Kaposszentjakabra 250 Ft a helyközi teljes jegy ár és ennek megfelelően a félárú jegy 125 Ft, míg a kaposvári helyi járaton egységesen 400 Ft a gépkocsivezetőnél váltott jegyár. A helyközi útvonalakon számos a városban elérhető buszmegálló érintett. Járatszámcsökkentésről döntést hozó érdeke lenne, hogy a vonalon közlekedő valamennyi járat benne legyen egy egységes intermodális menetrendben.

Válasza nem elfogadható, az intermodális követelménynek megfelelő egységes vonalmenetrend (helyi és helyközi együtt) és a bankkártya alapú elektronikus egységes buszviteldíj rendszer kialakításának nem történt meg, amely a vállalat feladata. Ennek hiányában folyamatosa önkormányzati plusz forrást igényelnek.