INTERPELLÁCIÓ a buszjáratokról

INTERPELLÁCIÓ

Tisztelt Polgármester úr!

Az itt élők képviseletében kérdezem:

Mikor utazott utoljára Kaposváron busszal? A Kanizsai utcai felüljárónál lévő megálló neve, Városi Könyvtár. Ugyanez a neve a 48-as Ifjúság útján a régen bezárt volt Városi Könyvtárral szemben lévő megállónak is.

 

A megállók elnevezése nem csupán az itt élők, hanem a hozzánk érkezők számára is fontos információ. Általában egy forgalmas intézmény pl. Állatkórház, Kórház, gyár, üzlet elnevezés vagy egy keresztutca neve, - ha egy utcában több megálló van - segíti a tájékozódást.

 

A Berzsenyi 30. helyett a kaposváriak Tesco megállót mondanak. A Kaposfüredi úton a köznyelv az alsó és felső megálló között a templomot és az orvosi rendelőt (Horgász bezárása óta) használja, a menetrend pedig házszámokat tartalmaz. A Kaposvári Egyetem megálló az egyetem gödöllői egyetemmel összevonás után nem követi a MATE nevet, helyesen. Mivel a Bajcsy utcában nem jár busz, ezért elég lenne az Egyetem elnevezés. A Fő u 37.-39. megálló a köznyelvben még a ruhagyári megálló, de a Dorottya Hotel elnevezés, idegenforgalmi szempontból, és működő cég miatt indokolt. A Fő u. 48. a köznyelvben szikvízüzem, ami nem létezik, de a Slendy pékséget be tudják könnyen azonosítani. A megállóknál a régen megszűnt intézményekről elnevezett megállók pl. Városi Könyvtár, Pécsi utcai Iskola, valamint az utca házszám megállók jobb meghatározása indokolt keresztutcáról, intézményről. A 67-es sz. út megálló bír a legkevesebb információval.

 

Korábbi interpellációmra válaszolva:

 

Melyik évtől várható a megállók átnevezése? Javaslom a tervezett változtatást az adott vonalon utazókkal előzetesen egyeztetni, hogy kaposváriak is beleszólhassanak a megállók elnevezésébe.

Szita Károly polgármester válaszában elmondta. „hajlik arra, hogy módosítsanak a buszmegállók nevein, habár nem neki van lehetősége erre, hanem a Tömegközlekedési Zrt-nek.” A Városi Könyvtár nevű buszmegálló nevének megtartására adott válaszát átgondolva jelezte, hogy nem volt meggyőző az érvelése.

Mikor kezdi el a szolgáltató az elnevezések felülvizsgálatát? Milyen formában egyeztetik azt az itt élőkkel?

Mikor és milyen formában kérik ki az itt élők véleményét a menetrenddel kapcsolatban? Hiába van intermodális csomópont, ha a menetrendek nincsenek összehangolva, így hosszú út után, hosszú várakozásra kényszerülnek az érkezők? Tervezik-e olyan felület létrehozását, ahol az itt élők láthatják a beküldött módosításokat, amelyhez csatlakozhatnak? Így könnyítve meg a menetrendet összeállító munkáját, növelve az itt élők elégedettségét, amely a gyér járatszám miatt indokolt.

 

Az itt élők várják őszinte válaszát.

Kaposvár, 2023. június 19.               Köszönti:       

Dr. Nadrai Norbert József                                                 

képviselő